Translate

søndag 30. juni 2013

Justin Bieber

Han er 12 år gammel, står på scenen i skjorte og slips og en litt for stor penbukse. Med en lys stemme som har til gode å oppleve stemmeskiftet, synger han Ne-Yo-hiten «So sick» av full hals. Det blir filmet, mamma legger filmen på YouTube. Lite vet 12-åringen at dette øyeblikket er med på å forandre livet hans. Seks år senere har han over 50 millioner fans på Facebook. Han har gitt ut tre album som for lengst har solgt til platinum og han har turnert verden over flere ganger.

Og navnet? Justin Bieber.

 Bevisst youtube - Satsing
Det var Biebers nåværende manager Scooter Braun (32) som oppdaget Bieber på YouTube. Kort tid etter ble

han signert til plateselskap. I et intervju med amerikanske Forbes Magazine i 2001
forteller Braun at satsingen på nettet var helt bevisst.
– Vi bygget YouTube-kanalen hans i tre år. Han hadde en større YouTube-kanal før vi i det hele tatt hadde en platekontrakt med Usher. Alle undersøkelser viste til internett og at unge mennesker bruker mer tid på internett i forhold til TV og radio. Folk flest innså ikke slagkraften fordi det ikke ble ansett som en gyldig anerkjennelse før Justin ble stor. YouTube er veldig rett fram og enkelt, og alt vi gjorde var å bruke et lite videokamera,  sier han

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar