Translate

søndag 23. juni 2013

Aksel Hennie

Skuespiller Aksel Hennie (37) blir i august å se i den norsk-regisserte filmen «Pionér», som handler om den tidlige starten av norsk oljeproduksjon i Nordsjøen på 70-tallet.

I filmen mister Hennies rollefigur broren i en ulykke - noe han selv gjorde for snart to år siden, da lillebroren Annan Forbes Hennie
Den suksessrike 37-åringen har brukt sine egne erfaringer i prosessen:

- Jeg tror og håper at min opplevelse av det som skjedde den gang, er med på å gi en troverdig og «ekte» følelse av hva karakteren min opplever i filmen, sier han videre.
Jeg har bestemt meg for å ta en dag av gangen. Jeg tror det er det eneste jeg og andre i min situasjon kan gjøre. Så får man se hva det bringer av eventuelle tanker og motstand. Hvis man fokuserer på tapet går man til grunne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar